Chang Mai #1

19 september 2017 - Chiang Mai, Thailand

Na een geweldige reis met de nachttrein waarbij we ook nog goed geslapen hebben, kwamen we rond 07:15 aan in Chang Mai. Wat ons gelijk opviel is de schonere lucht en het minder opdringerig zijn van mensen. Daarnaast zijn de prijzen van taxi's ook een stuk lager we gingen van het treinstation naar ons hotel voor 60 baht (€1.50) in een gezamenlijke Taxi voor 25min. In Bangkok was je dan al snel 200-250 baht (€5-6). Nadat we al om 9u ingecheckt waren zijn we gelijk de stad gaan verkennen en hebben we diverse tourische trekpleisters bezocht. Nadat we de stad een beetje zat waren wilden we naar een tempel op zo'n 30minuten rijden die op een berg stond en waar je een mooi uitzicht had op Chang Mai. Toevallig met het regelen van een taxi kwamen we met een Amerikaans stel aan de praat waarvan de vrouw thaise familie had en dus thais kon. Dit maakte het lekker makkelijk en daarnaast was zei ook Boeddhist waardoor we wat meer over de Buddha's etc. Konden vragen. Bij de tempel aangekomen (na 306 trappen omhoog) was het mooi om te zien hoe dat geloof een beetje werkt bij die vrouw en wat zo'n Buddha voor haar betekent. Al verbazen wij ons wel daarover hoe dat bij mensen werkt. Na het tempel bezoek kwamen we aan bij het viewpoint wat ons een geweldig uitzicht gaf over Chang Mai. Toen we terug naar de stad reden waren we een beetje klaar met de stad en namen we even wat rust. In de avond zijn we nog naar een avond markt geweest waar we weer geweldig gegeten hebben. Ah wat kan je hier goed eten. Morgen beloofd het weer een top dag te worden we gaan dan naar Elephant Sanctuary.

1. Anneke bleijenberg:
    19 september 2017
    leuk beschreven en wat een bijzondere ontmoeting.