Chang Mai #2

20 september 2017 - Chiang Mai, Thailand

Wat een dag, wat een indrukken opgedaan. Zoals gezegd zijn we vandaag naar de elephant sanctuary buiten Chang Mai gegaan. Onderweg kwamen we al veel olifanten op straat tegen met kettingen om of mensen op hun rug. Later in het park hoorden we veel gruwelijke verbazen over dit "soort" olifanten. Om ze te bedwingen worden deze dieren gemarteld door met een soort speer te prikken in een been, slurf of oog. De opvang waar wij waren probeert de olifant weer naar zijn natuurlijk gedrag te leiden met vertrouwen naar de mens toe. Want wat kan een mens dieren toch aandoen. We zagen olifanten met paarse stippen (zie foto's) dit zijn opgevulde gaten soort medicijnen. Die gaten komen dus door het steken van olifanten als ze niet luisteren. Ook mochten we een olifant wassen die blind was en gestoken was in beide ogen door de eigenaar omdat ze agressief werd naar haar vorige eigenaar. Deze olifant moest bij haar vorige eigenaar kunstjes doen en mensen rijden. Poe wat sneu. Maar uiteindelijk mooi om te zien dat ze nu vrolijk is en goed behandeld wordt. Dus mocht 1 van jullie lezers naar een olifanten verblijf gaan ga aub naar deze! Naast het wassen hebben we de olifanten ook gevoed. Het was een geweldige ervaring vandaag. Vanavond zijn we nog lekker uiteten geweest. Even een keer wat anders dan street food. Daarna nog even een avond wandeling langs de nachtmarkt.
En nu snel ons mandje in want morgenochtend vliegen we om 7:00 naar het zuiden. Destination: Koh Samui.