Dag 2 Bangkok

17 september 2017 - Bangkok, Thailand

Zo daar zijn we weer.. We hadden het voornemen om vandaag rond 9en op te staan maar dat werd 10.30.. bijna klokje rond maar goed. Nadat we verlaat waren opgestaan was de planning on nog wat tempels te bezichten en daarna door te reizen naar een ander gedeelte van Bangkok. Ah fijn toen wij het Koningklijk paleis wilden bezoeken kwam een medewerker ons vertellen dat er tot 13u gebeden werd voor de koning. Jullie zullen het waarschijnlijk niet weten maar de koning is hier al een jaar ongeveer dood. Over een maand komt er een nieuwe, maar deze is HEILIG maar ook echt HEILIG!!. Praat je slecht over hem dan kan je een gevangenisstraf krijgen zelfs op een muntje staan met zijn hoofd erop is strafbaar. Ah fijn wij kregen van die medewerker een map van bangkok en hij tipte ons wat bezienswaardigheden. We regelden een prive chauffeur voor 200 baht (€5) die ons naar elke plek bracht in Bangkok en uiteindelijk terug bij het koningklijk paleis. Daarna zijn we terug naar ons hotel gegaan om verder te reizen naar het volgende hotel. Snel de spullen gedropt en verder naar een weekend markt gegaan waar een dolhof van soort marktkraampjes was. In de avond hadden we met Sergey Danny en Gerold afgesproken die ook in Bangkok zijn. Met z'n 5en zijn we gaan eten in China Town en hebben we een Rooftop bar bezocht op de 61e etage wat voor mij natte handjes opleverde. Morgen gaan we een fietstocht maken door Bangkok en einde van de dag gaan we richting Chang Mai. Maar goed ook want Bangkok is leuk en mooi maar je wordt gek van de drukte en de vieze lucht..

1. Anneke bleijenberg:
    17 september 2017
    Dat moet je ook maar net weten van die koning Zeg. Leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet. Goede reis morgen.