De start en 1e dag Bangkok

16 september 2017 - Bangkok, Thailand

Zoo daar is die dan, het 1e reisblog van ons. Perfecte vlucht gehad en daarbij ong. 4uur geslapen waardoor we redelijk fris en fruitig de dag konden beginnen. Nadat we geland waren leek het ons verstandig eerst naar het treinstation te gaan om onze treintickets te bemachten om maandag naar Chang Mai te kunnen. We kregen daar de tip van een local om met de shuttle bus richting het alom bekende Khoa San Road te gaan omdat de bus gratis was en we uitmoesten stappen op een klein stukje lopen van ons Hotel. Helaas bleek dat klein stukje zo'n 20 minuten. Wat wel lekker was in 35 graden :). Maar goed uiteindelijk bij het hotel gekomen wat een top hotel is. Aan de rivier waardoor we heel goedkoop door en langs bangkok kunnen reizen. Daarnaast is het dichtbij Khoa San Road waar we in de avond heen wilden gaan. Toen we in het hotel waren besloten we om al wat tempels te bezoeken. Zo hebben we prachtige tempels gezien met ontelbaar veel Buddha's. Wat ik niet wist was dat Buddha's hier echt heilig zijn. Je mag bijv geen tatoeage hebben van een Buddha anders kan je de bak in gaan. Maar goed na veel geloop in die hitte had ik zin in een goeie koude groene rakker en des in eten. Dus zijn we naar Khoa San Road gegaan wat wel leuk is veel eetkraampjes op straat, live muziek in de pub en allerlei mensen die je wat willen verkopen. Ondertussen ging de kraan ook flink open boven in de lucht waardoor de straten onder water kwamen te staan. Inmiddels zijn we kapot en terug in het hotel maar hebben wel een top begin van de vakantie gehad. Dus we gaan zo lekker het mandje in om morgen weer fris te zijn. Vanuit bangkok de groeten!