Khao Sok 2/3

30 september 2017 - Krabi, Thailand

Zo we zijn weer ongeschonden uit de jungle gekomen. Wat een geweldige ervaring was dat. Gisteren werden we opgehaald nadat we even gereden hadden kwamen we aan bij de pier om op de longtailboot te stappen. Na een uur kwamen we aan bij ons basiskamp. Drijvende hutjes wat een soort dorp was(zie foto's). Nadat we onze spullen neergelegd hadden en geluncht gingen we een jungle tocht maken. Dit was gaaf doordat er veel geregend heeft zijn de watervallen aanwezig maar helaas wel veel blubber op de paden. Na diverse watervallen te hebben bezocht en gezwommen te hebben gingen we een grot in. Wat voor des 1 van haar angsten is, maar ze ging na wat aarzelen gewoon mee. De grot was mooi soms door het water tot je kin en in prachtige ruimtes komen. Na de grot gingen we terug naar de boot om voor het avond eten te gaan. Maar eerst even lekker gezwommen voor ons hutje in kristal blauw helder water👌🏼. In de avond zijn we met de longtailboot nog opzoek gegaan naar dieren. Zo zagen we diverse apen en vogels en hoorden we de meest gekke geluiden van alle insecten en dieren echt geweldig!! Toen we in de avond naar bed wilden gaan kwamen we er echt achter dat we primitief aan het kamperen waren want volgens mij was het matras van bamboo(tandjes wat hard). Des heeft hierdoor weinig geslapen. Youri heeft gelukkig wat schokdempers en heeft heerlijk geslapen. We hadden ons voorgenomen om met zonsopgang te gaan kayakken. Zo gedacht zo gedaan om 06.00 samen in een kayak de jungle in. Dit is echt een aanrader voor iedereen. Totale rust prachtige natuur en dieren om je heen. Wauw! Om 07:00 zouden we met onze eigen gids en de longtailboot ook een tocht maken. Hier zag je geweldige kiekjes met wolken die net over de bergen vielen en met dat prachtige bos ervoor. Na weer een paar apen en de gibbon te zien te hebben gingen we ontbijten en daarna was het tijd om spullen te pakken en de laatste activiteiten te doen. Zo zijn we weer in een groot geweest met kleine ruimtes wat voor des weer angst overwinnen was. Daarna hebben we nog clif gesprongen van 5-6 meter hoog. Youri heeft dit gedaan wat super vet was. Alleen de weg omhoog klimmen was pijnlijk met de scherpe rotsen. Daarna was het tijd om terug te gaan. We kregen nog een lunch voorgeschoteld en zijn daarna terug naar het hotel gebracht. We hadden gister al een bus transfer geregeld om naar krabi te gaan en daarvanuit schrijf ik deze blog. We hebben nu nog 3u te gaan en gaan nu even bij slapen! PS het duimen heeft gewerkt want we hebben het echt getroffen met het weer!

1. Pap en Mam:
    30 september 2017
    Tjonge wat een geweldig verhaal Jullie lijken Tarzan en Jane wel Wat een avontuur jongens En wat een angste hebben jullie overwonnen zeg xxxxxxpapmam dion
  2. Anneke bleijenberg:
    30 september 2017
    Geweldig om te lezen over jullie belevenissen. Des Girl Power hoor... de grotten in. Nu even bijkomen van alles en nagenieten morgen weer een nieuwe dag waar jullie volop van kunnen genieten xxxx